Hľadá sa najlepšie pleťové tonikum


Toner alebo tiež aj pleťové tonikum boli pre mňa až donedávna neznámy pojem. Mala som dojem, že sú pre pleť tak trochu zbytočné. V poslednom čase som však rozhodla tento trend zmeniť a začala som tonizovať aj ja. Tonery používam pravidelne, ráno aj večer a musím uznať, že sú fakt účinné. Opäť nechápem ako je možné, že som ich doteraz nepoužívala. Prvý bol Jarischov roztok a dnes tu mám tri ďalšie, ktoré som vyskúšala.


RUŽOVÁ VODA Z TALIANSKA

Taliansko, to vám bol zážitok. Nájsť tam však klasickú drogériu, aké máme u nás na každom rohu, bol poriadne ťažký oriešok. V jednej večierke som si teda kúpila túto ružovú vodu, nech mám aspoň nejaký úlovok. Balená bola v 100 ml fľaštičke, presne maximum, ktoré mi v lietadle prejde, čiže som ju vzala. Oficiálne ide o Rose Acqua Distilata Alle od značky Roberts. Táto voda je definovaná ako pleťové tonikum a obsahuje esenciálny olej Rosa Centifolia, extrakt z damašskej ruže a tiež glycerín. Nejde teda, aspoň podľa môjho neodborného názoru, o čistú ružovú vodu.

Vonia krásne, oveľa intenzívnejšie ako čisté ružové vody. Nanášala som ju na pleť po vyčistení rukami ako pleťové tonikum. Takto sa mi do pleti dostane oveľa viac produktu ako s použitím tampónov. Po nanesení sa trošku dlhšie vstrebáva, avšak nejde o nič zásadné, nebojte sa. Táto voda pleť skutočne tonizuje, cítim, že moja pleť je hydratovaná. Jediné mínus je široké hrdlo fľaštičky, vďaka čomu sa mi dávkovala ťažšie. Treba s ňou manipulovať pomaly a opatrne. 

Hodnotenie: plných 5/5 bodov.



Ďalším tonerom, ktorý som tento rok skúšala, bola opäť ružová voda Rose water značky Rose Vital. Táto je opäť priamo z Bulharska a dávala som do nej veľké nádeje. Má pekné balenie, dávkuje sa jednoduchšie ako jej talianska sestra a používala som ju dlhší čas. Obsahuje vodu z damašskej ruže presne ako môj milovaný olej. Na rozdiel od oleja však voda vôbec nevonia, neviem čím to je, avšak mne doslova smrdela. Hydratovala tiež veľmi dobre, len o trochu menej ako talianska ružová voda. Len tú jej vôňu ja akosi neviem stráviť. 

Hodnotenie: 4/5 bodov, bod dole za parfumáciu. 




Posledným tonikom je tonikum v pravom slova zmysle od českej prírodnej značky Havlíkova přírodní apotéka. Ide o bylinnú osviežujúcu a hydratačnú vodu. Ako jediná z dnešných tonerov sa dávkuje pomocou rozprašovača, čo ja osobne nemám príliš v láske. A tento rozprašovač je fakt dosť slabý, vodu takmer nedokáže dostať na pleť. Musela som si ho preliať do inej nádobky. 

Voda má špecifickú vôňu, ktorá mne osobne príliš nesedí. Je to taká viac korenistá vôňa, takže ak máte radi tento typ vône, bude to niečo pre vás. Hydratuje dobre, efekt je rovnaký ako pri ružovej vode z Bulharska. Stále však neprekonala taliansku vodu. Čo sa týka vstrebávania, ide jej to zo všetkých dnešných vôd najpomalšie. Kvôli vôni by som si ju však už znova nekúpila.

Hodnotenie: 3/5 bodov, priemerný toner.

Keďže už máme oficiálne jar, kedy všetko kvitne, rozhodla som sa tento motív zakomponovať aj do fotiek. Tonery som si obľúbila tak, že už teraz pokukujem po ďalšom. Rozhodne to musí byť niečo voňavé a super hydratačné. Uvažovala som aj nad vyšším levelom v podobe pleťových esencií, avšak tých je na našom trhu dosť málo. Zatiaľ to vyhráva toner z Talianska, avšak bez použitia zahraničných e-shopov sa k nemu nedostanete.

Majte sa krásne a do komentárov mi napíšte, či používate pleťový toner alebo nejakú tonizačnú vodu. Ktorá je podľa vás najlepšia?


Komentáre