Ako nájsť svoje šťastie podľa francúzskeho receptu


Posledné dva roky sa u mňa akosi nakopili knihy o pozitívnom prístupe k životu, o štýle a elegancii. Osobitnú skupinu tvoria knihy o francúzskom štýle života. Myslím, že prvotná motivácia pochádza od blogerky Vivi. Opisovala na svojom blogu knihu Lekcie Madam Chic toľkokrát, že som túto knihu skrátka musela mať. Madam Chic je fakt perfektná a podnietila môj záujem o takýto typ literatúry. Dnes tu pre vás mám ďalšiu knihu ala France. 

Podľa obalu knihy som sa domnievala, že ide o pokračovanie mojej prvej knihy o francúzskom štýle - Francouzsky se umí otáčet. Na moje prekvapenie však dnešná kniha Jak Francouzsky hledají štestí pochádza z dielne inej autorky - Jamie Cat Callanovej.

Radosť zo života podľa tejto knihy spočíva v umení tešiť sa z každodenných maličkostí a všímať si detaily. Vcelku jednoduchá rovnica, ktorú však v reálnom živote niekedy nevieme použiť. Úprimne som však tento návod čítala už vo viacerých knihách, takže ma to až tak neprekvapilo.

Páčili sa mi kapitoly o flirtovaní a tiež záverečné francúzske lekcie, ktoré boli na konci každej kapitoly. Flirtovanie je vraj potrebné cvičiť neustále pričom cieľom flirtovania nemusí byť nutne snaha niekoho zbaliť. V knihe tiež pochopíte, prečo je pre nás ženy tak prínosné nosiť opätky a ja osobne som toto pravidlo s radosťou dodržiavam. 

Námet knihy aj jej zaujímavý názov oslovia určite každého čitateľa, no štýl autorky mne osobne nesedel. Píše opisným štýlom, tak zoširoka-zďaleka, neviem, veľmi som s tým nebola stotožnená. Prvých 100 strán bolo dosť nudných, potom sa to trochu zlepšilo.

Môj celkový dojem z tohto diela je tak trochu zvláštny. Niektoré kapitoly boli fajn, no iné sa mi zdali málo prínosné. Na knihu o francúzskom štýle života som toho čakala rozhodne viac. Ak ste už nejakú tú knihu tohto žánru tak ako ja čítali, tak vám  veľa noviniek neprinesie. Zdala sa mi písaná tak trochu plocho, autorka akoby nechcela ísť príliš do hĺbky témy. 

Majte sa krásne a do komentárov mi napíšte, či ste túto knihu už čítali a aký na vás spravila dojem. Čítate knihy o francúzskom štýle života? Ktorá je podľa vás tá najlepšia?


Komentáre

  1. ja som od malička veľa nečítala akosi som k tomu nemala žiadny vzťah lebo keď sme v škole čítali take urivky tak absolutne ma to nebavilo a nerozumela som tomu, ale potom mi ktosi povedal že romány to je úplne niečo iné a tak som skúsila. Potom som sa ako tak do toho dostala a prečítala som niekoľko románov a bavilo ma to. No takéto knižky neviem či by ma chytilo za srdce neviem prečo by mi mal niekto vnucovať svoj názor ešte k tomu nejaka žena z francúzska kde oni žijú uplne ináč ako mi:)) ale ja som sama takého názoru že treba sa tešiť aj z najmenších maličkostí a robím to od samého malička ako ma naučili aby som si vážila všetko čo mám a potom to tak aj vyzera topánky ktoré si kúpim u číňanov aj cca za "2eura" si vážim rovnako ako aj tie za 50e:-DD a vydržia mi aj 5-10rokov:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak dlhý komentár a ešte k téme som už dávno nedostala. Potešila si ma. Jasné, každému sa páči niečo iné aj preto je toľko kníh a toľko autorov. Tieto francúzske sú písané aj dosť motivačne a práve preto ich mám rada. Tešiť sa z maličkostí je veľmi dôležité, žiaľ toľko ľudí to nevie, nežijú v prítomnosti a to je problém. A topánky od Číňanov? Ja na ich obchodoch nevidím nič zlé, sama tam niekedy zájdem a mávajú tam krajšie a lacnejšie veci ako v bežných obchodoch. Hlavne na šaty nedám dopustiť. Prejdem sa po Blave po všetkých top módnych obchodoch a nevidím nič.

      Odstrániť
  2. Túto knihu som ešte nečítala - naposledy,veď na tú si aj reagovala na blogu, som čítala na francúzsku tému - Vyzeráš ako Francúzska; predtým to bola kniha Lekcie madame Chic. Tiež ma baví čítať tieto knihy, hoci v skutočnosti odkryjú len málinko z toho pravého "francúzskeho štýlu". Asi sa s tým človek musí naozaj narodiť ak chce byť "skutočnou Francúzkou"... inak môžme potom "my nefrancúzky" len kde tu pochytiť nejaké "pravidlo" a zaviesť ho do nášho bežného života.
    Ale súhlasím, že život je krajší, keď sa človek teší z maličkostí - len keby sa na to tak ľahko nezabúdalo...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa stále zdajú tieto knihy vcelku prevratné a inšpiratívne. Možno nám zámerne nechcú všetko prezradiť a strážia si tie najväčšie tajomstvá pre seba. Veru na tú radosť z maličkostí sa dá veľmi ľahko zabudnúť. Aj žiť v prítomnosti by sme mali a je to pritom tak náročné.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.