Vianoce sa blížia - Vianočný TAG



Opäť sa nám to blíži, vianočnú atmosféru je už cítiť z každého kúta, vianočné trhy sú už v plnom prúde, v Bratislave sa dokonca rozrástli až do Petržalky, čomu sa celkom teším, no nemala som ešte tú česť ísť ich otestovať. Vianočný TAG alebo Christmas TAG som našla na tomto blogu a zapáčil sa mi natoľko, že som sa ho rozhodla napísať. Tieto sezónne tagy sú vždy zaujímavé a zároveň chcem aj ja prispieť k budovaniu virtuálnej vianočnej atmosféry.

Aký je tvoj obľúbený vianočný film?

Vianočné filmy majú pre mňa tak ako celé Vianoce čarovnú atmosféru, milujem sledovať rozprávky, ale keď sa povie slovo Vianoce mňa asi nenapadne nič iné ako Libuša Šafránková a české Tři oříšky pro Popelku. Túto rozprávku si pozriem vždy rada zas a znovu, pretože je to rozprávka plná zábavy a aj keď sa mi zdá, že ju už za tie roky poznám naspamäť, vždy ma prekvapí nejaký detail, ktorý som si minule nevšimla. A ešte sem asi musím pridať ďalšiu českú rozprávku Z pekla štěstí. Hoci príbeh sa neodohráva v zasneženom zimnom prostredí, mne táto rozprávka proste k Vianociam patrí. 



Najobľúbenejšie vianočné jedlo?

Kapor je skvelý a chutný, ale ja a ryby no to je príbeh sám o sebe, dvakrát sa mi podarilo zjesť kosť, raz som to prežila bez zásahu lekárov, druhýkrát to žiaľ už nešlo, takže jedzte pomaly a opatrne. Napriek tomu je vianočný kapor skvelý a chutí mi, ale najradšej zo Štedrej večere mám makovú lokšu. 

Aký typ balička darčekov si: profík alebo amatér?

Myslím, že sa nachádzam niekde medzi, pre mňa je vždy najväčšia veda zmerať správnu veľkosť baliaceho papiera, alebo je ten môj priveľký alebo primalý. Najradšej balím darčeky priamo do darčekových tašiek čím sa vyhnem meraniu. 

Aký bol najlepší darček, aký si dostala?

Tie otázky sú čím ďalšej tým ťažšie. No tu musím fakt zaloviť v hlave, asi to bude taký kufrík, ktorý bol v móde u dievčat v čase, keď som bola malá. Spomínam si, že som ho videla v obchode a hrozne som ho chcela, ale vtedy mi ho nekúpili a potom som si ho našla pod stromčekom. Ešte stále ho mám doma. 

Aké štedrovečerné tradície dodržiavaš?

U nás doma sa tých tradícií dodržiava skutočne dosť, niekedy sa až chytám za hlavu, ale čo už sa dá robiť, sú to tradície. Takou tradíciou je ísť na polnočnú svätú omšu, počúvať koledy, umyť si líčka medenou mincou, aby boli červené, priniesť slamu zo stodoly a položiť ju pod stôl na znak narodenia a tak ďalej, tých tradícií máme skutočne dosť. 

Dávaš si novoročné predsavzatia?

Dávam a každý rok, ale väčšinou na ne po pár dňoch zabudnem, takže som sa rozhodla, že tento rok si ich už konečne spíšem. Snáď sa mi to podarí. 

Kedy si sa dozvedela pravdu o Ježiškovi?

To si presne nepamätám, mohla som mať asi 11 rokov, ale neviem vám to povedať na 100%, viem však, ako k tomu došlo. Prv som zistila, že Mikuláš nenosí sladkosti a to tak, že som ho videla priamo v akcii, pretože som asi od toho napätia nemohla v danú noc zaspať. Takže som to videla na vlastné oči. No a potom sa nejako oco raz preriekol a už to bolo. 

Obľúbená vianočná vôňa?

Asi to bude vôňa vanilky a možno ešte škorice. 


Biele alebo farebné sviečky na stromčeku?

Farebné a nielen sviečky, ale celý stromček, náš je vždy pestrofarebný, nám sa to skrátka tak páči viac, ešte sme ho nikdy nemali nejaký len dvojfarebný. 


Aké vysnívané miesto by si na Vianoce chcela navštíviť?

Nemám také miesto, kde by som počas Vianoc chcela byť radšej, ako doma v kruhu rodiny. Počas roka som aj tak väčšinou mimo takže sa teším, že sa konečne všetci zídeme a budeme spolu. Tie chvíle sú skutočne vzácne a aj keď je pred Vianocami veľa zhonu, ktorý súvisí s prípravami, nakoniec sa všetko stihne a všetci sú šťastní a spokojní a tak to má byť. Ale možno tak tematicky by som chcela byť v Betleheme, kde sa Ježiško narodil. Inak neviem. 



A ako prežívate Vianoce vy?Čo máte na Vianociach najradšej?

Komentáre