Večerné posedenie pri čaji


Keďže svetla počas dňa ubúda a tmy pribúda, je potrebné si do takýchto pochmúrnych dní prizvať pomocníkov. Tým najlepším pre mňa sú čaje, najradšej mám ovocné a zelené čaje, zelené pijem skôr ráno, ovocné poobede a večer. Večerné pitie čaju patrí už medzi moje pravidelné rituály, vypiť teplý chutný čaj pred spaním vám dodá skutočne skvelý pocit a vy môžete ísť snívať o čom len chcete. 

V oddelení čajov vždy strávim pomerne dlhý čas, pretože rada skúšam nové príchute a varianty, páčia sa mi aj obaly čajov. Najčastejšie kupujem Pickwik a Lipton a tiež mám veľmi rada Popradský čaj, to je už asi taká moja klasika. Minule som spravila taký väčší čajový nákup, na jeseň a zimu sa fakt zídu, takže si ich poďme trochu predstaviť.

1. Lipton Tempation Red - jahoda a malina - tento čaj je vynikajúci, krásne vonia, kupujem si ho celoročne, jedno balenie mám aj v práci, nepijem ho bežne k jedlu, ale viac si ho viem vychutnať samotný, dá sa piť aj bez cukru, ja si ho však väčšinou osladím, nech mám sladký život. Med som doň pridať neskúšala, do ovocných čajov sa mi med až tak nehodí. Akurát jediná nevýhoda tohto čaju je možno v balení vrecúšok, nie sú zabalené v sáčkoch, ale len voľne uložené v krabičke na seba. Čaj má výraznú červenú farbu a vrelo ho odporúčam všetkým milovníkom sladkých čajov.

2. Pickwick Fruit Tea - broskyňa s jahodami - skvelý ovocný čaj, je jemnejší ako Lipton, má takú jemnejšiu chuť, po pravde som sa spočiatku bála, ako bude takáto kombinácia chutiť, ale je to fakt vynikajúci čaj, osobne sa mi veľmi páči aj spôsob balenia týchto čajov, otváranie a vzhľad krabičky. Naviac každý čaj je zabalený jednotlivo, takže si ho môžete aj položiť do tašky a preniesť do práce a tam si ho vypiť. Pijem ho aj k jedlu, aj samostatne, je to môj momentálne najvernejší spoločník. 

Pri značke Pickwick ešte ostaneme, minulý rok som si skvelo pochutila na čaji Hot Raspberry - horúce maliny, ten obrázok horúcich malín si ma skrátka získal, aj keď v porovnaní s čajom Lipton jahoda a malina má tento trochu horšiu chuť, je dobrý, ale Lipton chutí mne osobne viac. 

Posledným úlovkom je Lemon Sorbet - tento som ešte neskúšala, takže recenzia bude nabudúce, opäť krásne balenie a verím, že chuť bude rovnako skvelá. 

Myslím, že dať si čaj je rozhodne lepšie riešenie ako piť nejakú sladkú bublinkovú vodu, po ktorej nám navyše občas hrozí aj bolesť hrdla, aspoň v chladnejšom období sú čaje určite lepším riešením. Neviem, či som bola v minulom živote Japonka, každopádne na čaje som zaťažená, aj doma máme plnú skrinku čajov a niekedy si ani sama neviem vybrať, ktorý si uvariť. Bylinkové čaje veľmi nepijem, pretože samotná chuť byliniek je zvláštna a chce to zvyk, ale napr. repíkový čaj už považujem takmer za delikatesu, skúšala som piť aj materinu dúšku a prežila som to. Určite poznáte čaj z alchemilky vhodný hlavne na rôzne ženské problémy, ten je ale na môj vkus kyslý a nechutí mi. Občas si zalejem aj šalviový čaj, na jeho chuť si však stále zvykám. 

Na záver už len jedno staré známe príslovie pre nás slečny: "Čaje dajme si čaje a budú z nás kočky." Takže čaje určite prispievajú aj k našej kráse, takže smelo do toho, určite to časom prinesie svoj efekt. 

A čo vy?Máte radi čaje? Aké druhy čajov radi pijete?

Komentáre

  1. Pickwik a Lipton čaje mám rada, ale teraz nedám dopustiť na poctivé zelené čaje.

    http://missalexy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.