Pohodlne s kontaktnými šošovkami


Ako iste viete, po našej planéte sa pohybuje kopa ľudí, ktorí nosia či už okuliare alebo modernejšiu formu, ku ktorej sa momentálne hlásim aj ja a tou sú veľmi dobre známe - kontaktné šošovky. Takmer celé moje štúdium som nosila okuliare a nevidela som extra dôvod na zmenu, ak si zvolíte rám, ktorý vám pristane a zvýrazní vašu osobnosť, vedia byť okuliare skutočným módnym doplnkom, niektorým ľudom dokonca pristanú viac, ako keď ich na sebe nemajú. Samozrejme, aj okuliare podliehajú módnym trendom a tak je určite potrebné z času na čas ich vymeniť za novším model, ale každý polrok tak robiť určite nemusíte. Toľko k okuliarom, z rôznych dôvodom som sa však rozhodla pokročiť v tejto oblasti o level vyššie a prejsť na kontaktné šošovky.

Nosenie kontaktných šošoviek má neskutočne veľa výhod, ale má aj svoj úskalia. Čo sa týka videnia, tak je to jednoznačne lepšie zo šošovkami, to je bez debaty, okuliare vám poskytujú len zúžený rozmer, keď máte nasadené šošovky tak je váš zrak bezchybný v každom smere, skrátka cítite sa ako človek, ktorý nikdy v živote okuliare nenosil a ani ich nepotrebuje. Vidíte všetko, všade, schody sú len jedny, čo bol u mňa trochu problém, keďže nosím okuliare na diaľku, tak chodenie po schodoch bol mierny problém, čo je aj jeden z dôvodov, prečo som na šošovky prešla. Neviem posúdiť, nakoľko je ich nosenie vhodné pre ďalekozrakých ľudí, ale pre krátkozrakých je to určite skvelé.

Nedá mi spomenúť ekonomické hľadisko, to by som nebola ja, takže z tohto pohľadu sú určite okuliare ekonomickejším riešením. Šošovky sa musia kupovať nové cca raz za tri mesiace, plus je potrebné si k ním kupovať roztok, bez roztoku je údržba šošoviek nemožná, ak nepoužívate jednorázové. Ja používam klasické mesačné, ku ktorým si kupujem roztok. Nakupovanie šošoviek aj roztokov uskutočňujem v online svete, v kamenných predajniach sú ceny niekedy aj dvakrát vyššie.

Čo sa týka výberu značky či už šošoviek alebo roztoku to nechám na vás a nejako to tu rozoberať nebudem, šošovky používam jednej značky od začiatku a som spokojná, dôvod na zmenu nevidím, oči máme iba jedny a hazardovať sa s nimi určite neoplatí. Roztoky som skúšala Renu a Opti Free Replenish, rozdiel medzi nimi nevidím, takže vám neviem poradiť, ktorí je lepší, ono tie roztoky sú podľa mňa všetky rovnaké, aj tak som to počula. 

Na čo sa však chcem zamerať je život so šošovkami. Nosím ich už dva roky a nazbieralo sa mi za ten čas v hlave pár odporúčaní, berte to ako rady, ktorými sa môžete, no nemusíte riadiť:

  • šošovky nosím len počas pracovného týždňa, pretože kombinácia klimatizácie, počítača, s ktorým pracujem celý deň a šošoviek dá očiam zabrať, sú suché a štípu, takže počas víkendu je nutné dať im oddych. Vždy po práci si šošovky vyberám a používam okuliare.
  • umelé slzy sú kvapky, bez ktorých si život neviem predstaviť už dlho, používala som ich aj kým som nosila okuliare a používam ich aj teraz, mám dosť citlivé oči, raz dva ma začnú štípať a vysušovať sa a vtedy sú tieto kvapky fakt nutné. Ja používam kvapky Optive, v lekárni však iste nájdete aj iné značky, najlepšie sú vraj také bez konzervačných látok. Musím sa po takých ešte pozrieť, čo obsahujú tie moje fakt netuším. 
  • slnečné okuliare sú nutnosť počas celého roka, ja ich mám stále v kabelke a aj pri najmenšom závane slnečných lúčov ich vyberám, pretože zo slnka ma tiež vedia oči pekne štípať a tomu sa chcem vyhnúť, naviac to, že máte šošovky s UV filtrom neznamená, že je chránené celé oko, takže okuliare si dajte do kabelky povinne,
  • - zásadne používam tiene, ktoré neprášia, krémové nepoužívam, pretože sa mi dosť zlievajú, ale našla som si také, ktoré neprášia skoro vôbec, ceruzky či linky do vnútorných kútikov očí sú tabu a to úplné, o žiadne infekcie nemám záujem,
  • nový pár šošoviek si beriem vtedy, keď už cítim, že ma z nich štípu oči a ak aj nie, tak skrátka po mesiaci idú preč a ide nový pár, žiadne riskovanie sa určite v tomto smere nevypláca,
  • pozor na laky na vlasy a rôzne aerosolové prípravky, tie vraj vedia poškodiť šošovky, minimálne si myslím, že sa na nich vedia usadiť a to sa už potom ťažko odstraňuje, takže ak si lakujete vlasy majte pri tom zatvorené oči a potom trochu ustúpte dozadu, aby vám to nesadlo rovno na šošovky,
  • no a pozor aj na riasenky, tie je potrebné meniť častejšie ako bežne, ja si svoju mením tak asi každé 3 mesiace, nepoužívam vodeodolnú, ale moje Rimmel Scandaleyes neopadávajú, takže ak neviete akú riasenku, tak odporúčam túto a meniť podľa potreby. 

V zásade sa zo šošovkami nie je čoho obávať, len si zo sebou pre istotu aj na dovolenku alebo ak niekam idete na výlet berte aj náhradný pár, nikdy neviete, čo sa prihodí, šošovky sa vedia aj roztrhnúť, myslela som, že tie moje snáď nie, ale aj tie moje Acuvue sa vedia, takže náhradný pár je potrebný. No a samozrejme očná relaxácia je strašne dôležitá, takže byť za počítačom v robote a potom ešte aj doma nie je najlepšie ani pre naše oči a celkovo ani pre naše zdravie.

Komentáre

  1. Kontaktné šošovky nosím už niekoľko rokov a som za ne naozaj rada - hlavne na tom. Ako píšeš ani ja ich nenosím do práce len vo voľnom čase. V práci celý deň hľadím do počítača a moje oči sú potom unavené a šošovky ma režú.
    Mimochodom veľmi pekný článok :)

    http://www.margifashion.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je báječný článek!! :) Jsem za něj opravdu ráda, protože sama nosím brýle a přemýšlím nad přechodem ke kontaktním čočkám, takže se mi hodil. :) Děkuji za skvělé a velmi cenné rady.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite to vyskúšaj nič za to nedáš a to videnie je fakt úplne iné zo šošovkami ako keď máš okuliare. Ja to striedam, raz šošovky, raz okuliare.

      Odstrániť
  3. Já jsem čočky nosila hodně dlouho, ale v poslední době je vůbec nesnesu, po pár hodinách mi z nich vždy otečou oči

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár.