Nedeľné beauty okienko - štiepenie nechtov


Ahojte, ako som sľúbila prinášam prvé Nedeľné beauty okienko, ktoré bude dnes venované štiepeniu nechtov. Mám s tým aj vlastné skúsenosti a preto viem, aký je to hrozný boj, niekedy sa toho proste nedá zbaviť, aj ja sama som skúšala všeliaké zázraky no nakoniec sa mi podarilo vyhrať. Chcete vedieť ako na to?Tak čítajte ďalej.

Na úvod by asi bolo vhodné poznamenať pár faktov o štiepení nechtov. Štiepenie nechtov môže byť vyvolané rôznymi príčinami, buď je to nedostatok vitamínov v tele, ďalej veľmi často a všade uvádzaný stres, tento faktor sa odstraňuje asi úplne najťažšie, pretože ak by sme aj neviem ako snažili stresu sa vyhnúť, predsa len sa raz za čas nejaká taká situácia proste vyskytne, úplne na 100% sa stresu vyhnúť nedá, ale môžeme si vraj vypestovať nejaké zvyky a spôsoby, akými stres účinnejšie zvládneme. Nejdem sa tu ale rozpisovať o strese, to by bolo na dlhú debatu. Vrátim sa k tomu štiepeniu nechtov, spôsobiť ho totiž môže z mojich skúseností aj pričasté lakovanie a odlakovanie nechtov. Faktorov, ktoré na štiepenie nechtov vplývajú je fakt dosť a keby som ich tu mala vymenovať všetky tak by z toho bola asi kniha. Takže radšej sa pokúsim poradiť vám čo s tým. 


Dlho ma trápili štiepiace sa nechty takmer rok a nič nefungovalo. Najprv som vymenila pílnik za sklenený a verila som, že to určite zaberie a žiaľ nezabralo. Je pravda, že sa s ním pracuje lepšie, ale nechty sa mi pri jeho používaní štiepili stále, aj keď musím priznať, že možno o čosi menej, ale nebolo to trvalé riešenie a možno som si to len vsugerovala poznáte to.

Potom prišilo na rad študovanie rôznych článkov o nechtoch, zašla som aj do lekárne a hľadala zázrak na nechty, ale vždy som si radšej kúpila len klasický Zinok. Ak na nič iné, vždy mi po ňom aspoň narástli nové vlasy, dĺžku vlasov zinok síce neovplyvnil, ale na nové zabral. Ani po užití celého balenia zinku pri pravidelnom každodennom používaní som sa štiepenia opäť nezbavila. Poviem vám už ma to prestávalo baviť. Takže som zašla pre zmenu do drogérie a kúpila som si olejček na nechty od Essence. Statočne som si ním natierala nechty každý večer, trvalo síce takmer hodinu kým sa vpil do nechtov, ale veď čo človek pre krásu neurobí však. Efekt som ale nevidela na nechtoch vôbec žiadny a tak som postupne olečjek prestala používať. 

A teraz prejdem už k príjemnejšej časti, blížime sa konečne k cieľu. Na blogu som raz recenzovala Flexitol, je to mastička na nechty, ktorá je mierne žltej farby a dostaneme ju v lekárni. Táto mastička sa mi fakt dosť osvedčila, pretože dokázala trošku zaceliť začínajúce štiepenie a nechty celkovo vedela opraviť. Takže toto je jeden účinný prostriedok, ktorý vrelo odporúčam.

Dočkala som sa však v tomto mojom príbehu svojho šťastného konca a boj so štiepiacimi sa nechtami som vyhrala úplne najjednoduchším spôsobom a to tak, že nechty si lakujem zhruba len raz do mesiaca, ponechám lak dokým je ešte pekný na nechtoch, potom odlakujem a hotovo. Kým mám nechty krátke tak nelakujem vôbec, pokiaľ nejdem niekam, kde by sa hodilo mať nalakované nechty. Predtým som si nechty lakovala v kuse, stále to bolo dookola lak a odlakovač, vyzeralo to síce super, ale žiaľ podpísalo sa to na stave nechtov. 

Ešte som počula o japonskej manikúre, ktorá je vraj vynikajúca práve na štiepiace sa nechty ale osobnú skúsenosť s ňou nemám, takže či to funguje alebo nie vám naozaj nepoviem. Nuž a ešte je treba spomenúť, že aj odlakovač je veľmi dôležitý, niektoré sú dosť vysušujúce čo nie je dobré pre nechty. Vraj najideálnejšie pre nechty sú odlakovače bez acetónu, tie mi však lak nevedia poriadne odstrániť, takže ja sa spolieham práve na tie asi pre nechty škodlivejšie a to odlakovač z acetónom. Používam taký úplne najlacnejší zo 101 drogerie, skúšala som už viaceré, ale tento mi najvaic vyhovuje, nechty tak nevysušuje a dokonca si vie parádne poradiť s červeným lakom. Teraz mám verziu s repíkom lekárskym, ale častejšie si kupujem ten modrý, ale dobré sú všetky. 

Verím, že vám moja recenzia v boji so štiepiacim sa nechtami pomôže, skúste trochu obmedziť lakovanie nechtov aspoň na určitý čas, nech sa nechty stihnú trochu zregenerovať a spamätať, u mňa to zabralo na 100, predtým sa mi štiepili skoro všetky nechty, teraz ani jeden, občasne veľmi občasne neposlúcha palec, ale je to tak málokedy, že to už ani neevidujem.

Tiež bojujete so štiepením nechtov? Máte nejaké účinné produkty a rady?



Komentáre